Цифрова компетентність в інформаційному суспільстві відноситься до ключових – якою має володіти кожна людина. Ось уже шостий навчальний рік у нашому університету викладаються вибіркові дисципліни категорії інформаційно-комунікаційних технологій, що спрямовані на розвиток цифрової компетентності загалом, а також для досягнення програмних результатів навчання, що включені до освітніх програм підготовки бакалаврів. Зокрема, це використовувати інформаційно-комунікаційні технології для створення власного освітнього середовища, організації професійної та особистісної діяльності, саморозвитку, вдосконалення і поглиблення цифрових навичок, колективної взаємодії, співпраці засобами цифрових хмаро орієнтованих сервісів, проєктної діяльності та командної роботи. Також такі дисципліни покликані вдосконалювати загальні компетентності студентів щодо здатностей до абстрактного мислення, аналізу та синтезу, використовувати інформаційні та комунікаційні технології, пошуку, оброблення й аналізу інформації з різних джерел, міжособистісної взаємодії, вчитися і оволодівати сучасними знаннями, застосовувати знання у практичних ситуаціях, генерувати нові ідеї (креативність), адаптації та дій в новій ситуації, які необхідні для будь-якої навчальної чи професійної діяльності.
На початку кожного навчального року викладачами кафедри автоматизації та комп’ютерно-інтегрованих технологій ННІ інформаційних та освітніх технологій пропонуються для вибору першокурсникам дисципліни категорії інформаційно-комунікаційних технологій, цей навчальний рік не є винятком. Цьогоріч студенти змогли потрапити на вивчення курсів дисциплін викладачів кафедри АКІТ:
- “Сервіси цифрової комунікації” від методиста ННЦ цифрового розвитку та якості освіти Людмили Васюри, кандидата фізико-математичних наук, доцента Оксани Подолян, доктора філософії Дар’ї Тінькової;
- “Інформаційно-цифрові сервіси та технології” від доктора педагогічних наук, доцента Галини Луценко.
У межах дисциплін студенти зможуть опанувати теми щодо університетських інформаційних ресурсів та сервісів, Google Сервісів для організації власного освітнього середовища, хмарних сервісів для навчання та роботи, командної роботи, пошуку інформації у мережі, оформлення наукових робіт, уникання плагіату, мережевого етикету, безпеки в Інтернеті, самоосвіти та засобів для професійної онлайн-діяльності, представлення професійних навичок, контенту для вебресурсів, основ SMM, командних проєктів. Вивчення курсів охоплює застосування цифрових сервісів від Google – Gmail, Диск, Клас, Документи, Таблиці, Презентації, Форми, Meet, Keep, Календар, Пошук, Довідка, Академія, Книги, Сайти, Blogger, YouTube, для командної роботи та проєктів – Zoom, Discord, Trello, соціальних мереж – LinkedIn, TikTok, Instagram, для професійної онлайн-діяльності та саморозвитку Padlet, Grammarly, Canva, ChatGPT, платформи MOOC та інші. Студенти у ході виконання лабораторних робіт, самостійних завдань, швидких квізів, модульних тестувань та командних проєктів здобувають необхідні цифрові навички для подальшого навчання та професійної діяльності, а також після вивчення дисциплін, зможуть з легкістю опановувати нові цифрові сервіси та програмне забезпечення. Слід зауважити, що завдання дисциплін адаптовані для смартфонів, тому з їх виконанням не повинно виникати особливих труднощів. Викладачі активно закликають студентів до безперервного вдосконалення власної цифрової грамотності шляхом вивчення курсів на платформах MOOC та різноманітних онлайн-курсів, а також на національній едьютейнмент освітній платформі Дія. Освіта від Міністерства цифрової трансформації України.
Викладачі кафедри АКІТ бажають своїм студентам успіхів у розвитку цифрової компетентності, а також нагадують, що опановувати цифрову грамотність – це не так складно, як здається.